“Azt gondoljuk, itt az ideje, hogy egy megújított koncepcióval térjünk vissza.” – mondta Hiroo Saito, a Ténéré projekt vezetője. “A Yamaha sokáig hiányzott a rally túra szegmensből. Az első Ténéré széria 1983-ban erősen befolyásolta a kategóriát. Az új XT660Z Ténéré mindennel rendelkezik, ami az eredeti koncepciót sikerre vitte: egyszerű, törhetetlen, praktikus, könnyű, valamint erős egyhengeres motorral rendelkezik, és kifejezetten alkalmas offroad használatra is”.
Motortípus: Folyadék hűtéses, négyütemű, négy szelepes, egyhengeres, SOHC
Hengerűrtartalom: 660 cc Furat x löket: 100.0 x 84.0 mm
Kompressziós arány: 10:1
Maximális teljesítmény: 35.6 kW (48.4 PS) @ 6,100/Min
Maximális nyomaték: 57.5 Nm (5.87 kg-m) @ 5,500/Min
Üzemanyagkeverés: Benzin befecskendezés
Kuplung típusa: Olajban úszó, többtárcsás
Gyújtásrendszer: TCI
Indítás: Elektromos
Váltórendszer: Vonóékes, 5 sebességes
Szekunder hajtás: Lánc
Üzemanyagtank kapacitás: 22 L
Olajtank kapacitás: 2,9 L
Váz: Acél gyémámtprofil
Első felfüggesztés: Teleszkópvilla
Első rugóút: 210 mm
Hátsó felfüggesztés: Lengőkar
Hátsó rugóút: 200 mm
Első fék: Dupla tárcsa, Ř 298 mm
Hátsó fék: Szimpla tárcsa, Ř 245 mm
Első gumi: 90/90-21 M/C
Hátsó gumi: 130/80-17 M/C
Hossz: 2,246 mm
Szélesség: 865 mm
Magasság: 1477 mm
Ülésmagasság: 895 mm
Tengelytáv: 1,505 mm
Minimális hasmagasság: 245 mm
Saját töme: 183 kg
Vissza ide: Történelem