A 34L-es típuskóddal ellátott XT600Z-t a párizsi motorkerékpár kiállításon mutatták be 1982-ben. Az első színösszeállítása legendává vált: a Yamaha márkaszíneit idéző fehér és piros, valamint a Yamaha Motor France (Sonauto/Gauloises) versenycsapat színeit jelző kék és fekete.
Az első Ténéré számos újítást hozott az enduro szegmensbe, mint pl. az első tárcsafék, amikor a dobfék volt az elterjedt, vagy a progresszív, alumínium lengőkaros Mono Cross felfüggesztés, amelyet 235 mm-es kerékút jellemzett. Az első villa is hasonló jellemzőkkel rendelkezett: 41mm-es, levegő-rásegítéssel, 235mm-es rugóúttal. Az 595 köbcentis, alacsony fordulaton is nagy leadott teljesítményű motor (az XT550-es felfúrt verziója) 43 lóerős volt, és 160 km/h a végsebességre volt képes. Nem volt önindítója, csak berúgó karja, viszont 30 literes tankkal rendelkezett!
Vissza ide: Történelem