Kell egy motor!

A kezdetek.

Betegség ez, biz' betegség. Ám szenvedés és kór helyett, a tudat alatt boldogság lappang, s tör hirtelen felszínre.

2011-et írunk, motoros előélet nélkül kipróbáltam a barátom GS500E-jét, gondolom mindenki ismeri, Japán csoda, sor kettő ikerblokk, 42 ló, léghűtés, rövidke utcában, nem is olyan gyorsan, váltás nélkül, ja persze, sisak és szemüveg sem volt. Minek?! Ám az élmény...
Eddig is tetszett maga a motorozás, de ekkor vált számomra tudatossá, ekkor kezdödött, itt fertőződtem meg.
Viszont már akkor is felemeltem a hangom a gésák lábcsonkításához hasonlítható kényelmetlen üléspozícióra, amit a sport motorok, és ugyan úgy a naked bájkok is hordoznak. Beszélgettem a barátommal és felvilágosított, hogy létezik embernek szánt motor is a kényelmet és a jó kiállást tekintve, túraendúrónak hívják. Viszont olyannira megtetszett a dolog, hogy a következő pár hétben megismételtem azt az oda vissza 400m-ert, azon a gésaképző bordó unikornison.

Felhasználói vélemények a 2008-as Ténéré-ről

CsLacc:

"Az új Ténéré-ről egyenlőre szinte csak jót tudok írni. 1,5 hónapja van nálam és 5800 km van benne. Megjártam vele a Fogarasokat, a Bánfyhunyad-Albac (ld. barangoló) túrát, a múlt héten a Békéscsaba- Belényes-Padis, Bánfyhunyad-Királyhágó- Bratka-Erdődámos-Belényes-Békéscsaba karikát (ld. barangolon a móc föld szélén, ill. az én képeim a picasan).

A Caponorddal előtte sok-sok aszfalt km-t tettem meg (87500) és kevesebb terepet, ehez hasonlítva a Ténéré aszfalton kevesebbet tud, de még éppen elég. 120-at simán lehet vele utazni, de a barangolos 100-110 tetszik neki jobban 5 ezerig szinte semmi vibráció nincs, de utánna igen. A fogyasztás csodálatos 3,8-4,2 között változik. 500 km felett lehet elmenni a 22 literes tankkal!

Már minden klubtag kíváncsian várta az új Tenerét. Szerencsére Tarovics - a hazai első XTZ1200 tulajdonos - megosztotta velünk véleményét.
Tessék:

 

"Akkor sokak kérésére röviden összefoglalom a véleményemet az 1200-es Super Teneréről. Mindjárt az elején szeretném leszögezni, hogy bizony elfogult vagyok a Yamahával kapcsolatban (természetesen erről a galád Japók tehetnek, akik állandóan táplálják e kényszeres, gyógykezelésre szoruló rajongást, olyan gépekkel mint pl a 2010-es SUPER TENERE?). Ettől függetlenül szeretném objektíven bemutatni pontos szituáció leírásokkal, illetve mások véleményével alátámasztva (vagy megcáfolva) a véleményemet. 
Rólam annyit, hogy 2005-ben ültem először motorra és azóta töretlen a szerelem. Más típusú motorok tekintetében a tapasztalatom igen rövid saját vezetési élményen, sok túrán tapasztalt, más motorokkal előforduló eseményekből, illetve természetesen a „mendemondákból, cikizésekből, talán igazsevolt történetekből tevődik össze. 
Jelenleg van egy 2008-as FJR, egy2008-as XT660Z, egy 2010-es XT1200 Super Tenerém (a 3 motorban összesen van 97.000km). Van még egy robogó, egy gyerek crossmotor, egy Suzuki 650 Bandit. Motort veszek, de el nem adok?! 

free counters